Promowanie różnych kosmetyków
Rynek kosmetyczny jest wypełniony różnymi produktami, jak mydła, szampony, płyny do kąpieli, żele pod prysznic, kremy, balsamy, maseczki, toniki, mleczka, a także kosmetyki kolorowe do makijażu. Aby wprowadzić an ów rynek jakiś nowy produkt, trzeba się przede wszystkim postarać o to, aby łączył on w sobie wysoką jakość z umiarkowana ceną. Ponadto należy dobrze go wypromować. Najlepiej promować kosmetyki już po dostarczeniu ich do drogerii czy stanowisk kosmetycznych w marketach. W tym celu warto wywiesić w drogeriach plakaty reklamowe oraz rozdawać przy kasie lub też na ulicy pod sklepem ulotki reklamowe. Aby zwrócić większą uwagę klientów, a ponadto wzbudzić ich sympatię, można do ulotki reklamowej dodawać jakiś niewielki łakoć. Badania wskazują, że słodycze reklamowe budzą w klientach pozytywne skojarzenia. Wiele osób niecierpliwi się, gdy wciska im się do rąk coraz to nowe ulotki namawiające do wydania pieniędzy na kolejną usługę czy produkt. Jeżeli jednak do ulotki zostaje dołączona czekoladka bądź lizaczek, wówczas takie negatywne emocje się nie pojawiają. Zamiast nich, konsumenci odczuwają radość, rozczulenie, zainteresowanie. Bardzo często czytają dokładnie lub chociażby pobieżnie ulotkę, którą otrzymują razem z łakociem. Nie raz też, na bazie pozytywnego skojarzenie produktu czy usługi z odczuciem przyjemności, jaka daje jedzenie cukierków, decydują się na zakup danego produktu czy usługi. Wśród słodyczy reklamowych szczególnie lubiane są czekoladki, jednak latem mogą się one łatwo rozpuszczać. Wówczas lepiej rozdawać landrynki, lizaki czy też krówki reklamowe. Ekspedienci w sklepach kosmetycznych często mówią, że klientki czy klienci pytają o szampon, mydło czy balsam do ciała, który był promowany za pomocą krówek. Jak zatem widać, taka strategia reklamowa działa bardzo dobrze. Warto jednak postarać się również o to, aby cukierki reklamowe zostały zawinięte w papierek dodatkowo reklamujący dany produkt. Opakowanie cukierka, czekoladki czy krówki jest w prawdzie nieduże, ale na pewno zmieści się na nim nazwa nowego kremu czy szamponu, a może nawet jakieś bardzo króciutkie hasło reklamowe. Dobrze też pomyśleć o tym, aby osoba, która rozdaje promocyjne łakocie i ulotki, dodawała kilka pozytywnych słów na temat nowego produktu. Wystarczy krótkie hasło, jak ?O to ulotka na temat nowego, bardzo fajnego mydła do cery tłustej? czy też ?Zapraszam do zakupu rewelacyjnej odżywki do włosów farbowanych?. Dłuższe wypowiedzi nie są konieczne, a wielu konsumentów mogą wprost irytować.