Balony z nadrukiem? informacje do druku
Drukowanie na balonach jest sztuką, wymagającą nie tylko doświadczenia, ale również bardzo dobrze opanowanej technologii drukarskiej. Jest wiele firm, które zajmują się drukowaniem na balonach reklamowych, ale tylko niewielkiej ich liczbie wychodzi to naprawdę dobrze. Co zatem robią źle pozostałe firmy i dlaczego wykonywane przez nich nadruki są tak marnej jakości? Aby odpowiedzieć na to pytanie, należy przyjrzeć się bliżej temu, czym są balony z nadrukiem. Drukowanie na papierze jest stosunkowo proste do wykonania. Niestety, lateks, czyli materiał, z którego wykonywane są balony z nadrukiem różni się mocno od papieru. Po pierwsze jest bardziej porowaty i nie przyjmuje farby w taki sposób jak papier, do którego farba po prostu jest wchłaniana. Jednakże zastosowanie odpowiednich gatunków farby może nam w tym pomóc.
Jakimi farbami powinny być drukowane balony reklamowe? Nie każdy rodzaj farby będzie dobry do tego celu. Balony z nadrukiem przynajmniej dwa razy będą rozprężane i sprężane. Pierwszy raz ? w czasie produkcji. Nadruk na balonach jest wykonywany, kiedy te znajdują się w stanie nadmuchanym. Po umieszczeniu nadruku następuje spuszczenie powietrza. Trwa to ułamki sekund. W tym czasie farba powinna wystarczająco wyschnąć, tak aby nie skleiła pozostałych balonów ze sobą. Dodatkowo, w tym procesie następuje rozszerzenie i skurczenie się balonów. To drugi czynnik, który powinien być uwzględniany przez farby na balony z nadrukiem. Elastyczne i rozciągliwe farby nie należą do tanich, ale są bardzo wygodnym sposobem na to, aby nawet kilkukrotnie nadmuchiwane balony mogły prezentować się znakomicie, bez ryzyka o fizyczne uszkodzenie balonu czy jego nadruku. Ostatnią rzeczą, którą koniecznie należy wymienić mówiąc o nadrukach na balony, jest ich wielkość. Za małe i zbyt duże nadruki to zmora wszystkich osób, zajmujących się produkowaniem balonów. Klienci, którzy chcą zamienić balony reklamowe w gazety z wieloma informacjami, zawsze niechętnie zgadzają się na to, aby ograniczyć ich ilość do minimum i umieścić samo logo i adres strony.